Kapadokya ve Balon Turları

Kapadokya’nın kendine özgü şekilleri on milyon yıl önce Erciyes Dağı, Hasan Dağı ve Güllü Dağı ile birlikte bir çok aktif olan volkanik dağın patlaması sonucu oluşan kendine özgü şekilleridir. Bir çok yerde bulunur ama bu kadar fazla ve sık başka hiçbir yerde yoktur.

Biraz neler yapılabilir onlardan bahsedelim. Konakladığınız otelden çıkıp, sabaha karşı 6-7 sularında peri bacalarının oraya gitmelisiniz. Tam o saatler arası balonların yerlere serilip kurulumu izleyebilirsiniz. En güzel yanı gün doğumunu ile birlikte neşeli insanların arasında neyin nasıl yapıldığını görebilirsiniz. Balonların şişilmesi onların göğe doğru yükselmesini göreceksiniz bu sizin için kaçırılmaz bir fırsat olacaktır. Sabah aktivitemizi yaptık resimlerimizi çektik peki sonra ne yapmalıyız. Hemen Kapadokya çarşısına iniyoruz ve güzel kahvaltı mekanlarından birinde tercih ettiğinize göre kahvaltımızı yapıyoruz. Üzerine güzel bir kahvemizi içiyoruz.

Kapadokya çarşısını gezmeye başlayabiliriz. Çarşı da Kapadokya da bulunan çok az bilinen Trüf mantarı bu mantarlar ekim ve kasım aylarında toplanıp, kurutularak yıl boyu saklanıyor. Bir çok Kapadokya, peribacaları ve çömlekler şeklinde yapılmış süs hediyelikler ve eşyalarla dolu bir çarşı eviniz, arkadaşlarınız için hediyeler alabilirsiniz. Sizin için güzel bir anı olacaktır selfielerinizin yanında.

Evet günümüzün öğlen saatlerine geldik ve şimdi gitmemiz gereken hayatımıza anlam ve beceri katacak olan yer Çömleklerin yapıldığı yer.

Avanos

Avanos, çömlekleri ile bilinen ünlü Nevşehir'in ilçesidir. Nevşehir’e 18-19 km uzaklıktadır. Göremeye ise çok yakın yaklaşık 5-10 dakika uzaklıktadır. Avanos’a gittiğinizde gezilecek yerlerden biri Paşabağ keşişler vadisi olarak da bilinir. Böyle denilmesinin sebebi aşırı huzurlu ve sakin bir yer olmasından kaynaklanmasıdır.

Gezilecek yerlerden biri de Sarıhan kervansarayı ismini inşaatında sarı taşlar kullanıldığı için ‘’SARUHAN’’ olarak almıştır. Oldukça gösterişli bir havası vardır. Sarayın açık kısmını yazın kapalı kısmını da kışın kullanılmaktadır. İçeri girdiğinizde güzel bir ortam ile gününün ve gözünüz farklı şeyler gördüğü için güzel bir ambiyansınız olacaktır.

Sarıhan Kervansarayı

Eveet gelelim en güzel kısmımıza çömlek.. Çömlek yapan bir sürü mağaza var ben bir araştırma yapmadan Nevşehir’e gelmiş ve herhangi birine girmiştim. İsmini hatırlamıyorum bu çok üzücü olsa da bir çok yer çömlek yaparken efsaneleri ve hikayeleri anlatır. Sizin yapmanıza da izin verir. Benim dinlediğim hikaye bol göz yaşı vardı. Unutulmayacak anılar bırakıyorlar inşaların üstünde ve çömlek yapmıştım tamam itiraf ediyorum pek benzemese de çömleğe hey ! o benim eserim. Önce size kendilerinin giydikleri kıyafetlerden veriyorlar. Ben bu olaya şöyle bakıyorum sanatçı gibi hisset bakışı.

Sonra kilin başına oturuyorsunuz lütfen baylar ve bayanlar siz bir sanatçısınız heyecan sizin üretim ve şekil veriş yollarınızdan biri içinizdeki heyecanı atmaya çalışmayın oda sizinle birlikte harmanlansın bırakın. Sonra hünerli ellerinizden ne geliyorsa yapamayacağım diye düşünmeyin size bu konuda çömlek ustaları ustalıklarını göstererek naçizane bir yardım da bulunuyorlar. Hikayemizi dinledik. Çömleğimizi yaptık. Hediyelik veya hatıralık aldık. Peki sırada ne var.

Balon Turu

Kışın sabah saatleri 05:00-05:30 sularında gerçekleşiyor yazın ise 06:00-07:00 arasında gerçekleşiyor. Yağmurlu ve fırtınalı havalarda belirli 11 km rüzgar hızında balon turu yapılmıyor. Eğer uçuş iptal olursa kesintisiz geri ödeme yapılıyor. Uçuş süresi ortalama 1 saat sürüyor. Fiyatları yıl içerisinde değişim gösterebiliyor. 6 yaş altı balona biniş izni verilmiyor. 200€ ve 250€ arasında değişiyor bazen yıl içerisine göre düşüş ve yükseliş sağlanabiliyor. Eğer ki otelde kalıyorsanız size gidiş geliş imkanı genellikle sağlıyorlar.

Kapadokya Balon Turu

Balona bindiğinizde hissettiğin hisler en doruk noktaya ulaşacak hele ki sabaha karşı biniyorsanız gün doğumuna güzel bir başlangıç yapmışsınız demektir. Anı doya doya yaşadık hissederek selfiler ve videolarla peki indiğimizde ne yapmalıyız etrafınızda yürüyerek çıkabileceğiniz dağlar ve büyük derece de taşlar var. Ben oradaki dağlardan birine çıkıp uçuşan balonların gökyüzünde süzülüşünü göğe tam yükselmeden insanların yüzlerinde ki gülümsemeyi ve kahkahaları duymuştum. Başka insanların mutluluğu sizi de mutlu eder.

Bence bu yolculuk bu gezinti sizi de çok mutlu edecek bir gezinti olacak. Bir çok yer gezebileceğiniz sizin de keşfedebileceğiniz bir çok yer olacaktır. Romantik gecelerinizin sahibi, arkadaşlarınızla güzel anıların sahibi ve balayınızın en güzel vakitlerini burada geçirmek istemez misiniz?